Home | Contact | Sport & Hobby



www.SportenHobby.nl

Fitness Push-ups



Wat is de fitness oefening Push-ups?


De fitness oefening push-ups staat voor het opdrukken van het lichaam door je armen.
Een push-up training is een veelzijdige training waarbij je niet enkel de armspieren traint maar ook de buikspieren, de schouders, nekspieren, borstspieren, spieren van de onderrug, onderarmen spieren en de spieren van het bekken.
Push-up trainingen gaan al jaren lang mee in de sportschool en daar waar mensen goed getraind moeten zijn en blijven zoals in het leger.

Hoe gaat de push-up?


Bij de uitvoering van een push-up lig je op de buik. Plaats nu je handen naast de schouders en duw jezelf omhoog. Als het mogelijk is steun je ook op de tenen anders op de knieŽn.
Nu zak je weer door de armen, zo laag mogelijk, en duw je jezelf weer omhoog. Dit is het opdrukken of pompen oftewel de push-up beweging. Bouw rustig het aantal herhalingen op.
In het begin komt men waarschijnlijk tot enkele push-ups, maar hoe vaker men traint, hoe meer herhalingen er mogelijk zijn.

Sterkere spieren en betere conditie


Doordat er zoveel spiergroepen getraind worden met het uitvoeren van de push-ups worden er ook veel bloedvaten aan het werk gezet. Het hart moet veel bloed naar de spieren pompen. Door het blijven trainen van de push-ups zal de bloedsomloop en de fysieke conditie verbeteren. De spieren zullen ook beter getraind zijn en daardoor fitter en sterker zijn.
Dit zal ook een mentale oppepper zijn want het is heerlijk om je fit en sterk te voelen.

Voordelen van push-ups


Het doen van push-ups is een goede training voor veel spiergroepen. Voor de push-up training heb je geen materiaal nodig en je kan overal deze oefening doen. Het is een goede oefening om thuis te doen of in de sportschool, het kan binnen maar ook buiten gedaan worden. Laat je niet weerhouden en ga lekker een push-up training doen.

Op zoek naar fitness artikelen? Kijk ook eens bij: